gudarsbulle

Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

Tisdag 26 maj

Av Gudars Bulle - 26 maj 2015 22:58

Livet och världen är fullt med oändligt många frågor, som jag halkade lite in på under mitt lunchskrivande tidigare idag. Frågorna gäller delvis ens eget liv, vad man vill osv, och delvis varför världen ser ut som den gör och om det finns någon mening med det.


I mina depressiva perioder känns allt meningslöst, både när det gäller mitt eget liv och omgivningen. Allt i världen är bara av ondo och ingenting känns vackert eller roligt. Hur jag än försöker tänka ser framtiden bara mörk ut.


I mina stabilare perioder är frågorna nog inte lättare att ge svar på, men kanske lättare att acceptera. Eller, för all del, ibland kanske lättare att skjuta undan.


Vad jag ofta grubblar på nu för tiden är vad jag egentligen strävar mot, om jag har något mål. Också på hur jag egentligen skulle vilja att världen skulle se ut. Och om allt blev som jag ville, vad skulle hända sen?


Gah, det tycks bli så konstigt hur man än vänder och vrider på det. Enklast är väl att bara leva för det som känns bra nu, så kanske svaren på frågorna kommer en dag. Eller så kommer vi alltid vara för små för att kunna förstå dem.


  


Äh, vet inte ens vad jag babblar om egentligen. 


Det blev i alla fall inget Vår-rus idag och ingen pojkvän heller då han blivit sjuk. Eller så är han bara trött - på mig kanske haha. Men istället fick det bli ett rätt trevligt löppass och sedan har kvällen bara runnit iväg och ägnats åt skrivande, filosoferande och skratt åt "Felix recenserar" (såå min humor, haha) på Youtube. 


Och nu närmar sig klockan läggdags ser jag, så ska väl ta min korsordstidning och snarast ta mig de där två metrarna till sängen. 


Gonatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gudars Bulle - 27 juli 2015 19:21

Försöker att leva dag för dag. Bara för att jag lyckades igår, behöver jag inte förvänta mig samma sak idag. Imorgon finns ju också och om inte det, så dagen där på.     Vad jag än gör, blir det kanske fel i en ände. Men i så fall också rätt i ...

Av Gudars Bulle - 22 juli 2015 00:18

Semester är härliga tider, men också jobbiga ibland för en grubblare och stundtals perfektionist som jag. Vad ska man göra av all den lediga tid som man nu äntligen har? Hur ska man göra för att inte slösa bort dem? Borde jag inte nu passa på att gör...

Av Gudars Bulle - 9 juni 2015 23:00


Om ett par veckor, när jag förhoppningsvis sitter framför terapeuten tänker jag inte låtsas som att tvångstankarna om droppande kranar, olåsta dörrar, ej avstängda spisplattor m.m. är mitt största problem. Även om vi på telefon kom överens om att KBT...

Av Gudars Bulle - 8 juni 2015 23:40

Kärleken, kärleken.. Ibland förstår jag mig inte på honom. Vem är han? Vad är jag för honom? Ljuger han för mig eller är allt bara ett sammanträffande..? Och varför säger jag inget utan står bara tyst och låtsas som ingenting!!? -.-   Ja, ibland ...

Av Gudars Bulle - 8 juni 2015 23:20

Många minnen dyker upp hos mig så här års, konstiga minnen. För det var nämligen vid den här tiden för fyra år sedan som allting började att triggas igång. Fast det visste jag inte då. Jag förstod inte vilket helvete det som jag gett mig in på skulle...

Presentation


Hej! Jag kallar mig här i bloggen för Josefine och är en 23-årig tjej som skriver om livet allmänt, psykisk hälsa, ätstörningar m.m. Tryck på "Visa presentation" om du vill veta mer.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards