gudarsbulle

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

Onsdag 27 maj

Av Gudars Bulle - 27 maj 2015 23:33

Att det är "lillelördag" märks tydligt så här i sommartider. Uteserveringarna vimlar av skrattande människor i solglasögon, och doften av grillat och pommes sprider sig ut på gatorna.


Vissa skulle kalla mig duktig som går förbi med träningsväskan mot gymmet, andra tråkig vad vet jag. Själv önskar jag ofta själv att jag satt där vid något av borden med något trevligt sällskap. På en AW kanske, eller med några vänner. Bara njöt av den lediga kvällen, solen och kanske ett par öl. 


Men sånt där blir det inte så ofta nu för tiden. Vänner har man endast två nära, och de är bland de viktigaste människor i mitt liv men tyvärr blir det inte att vi hinner ses så ofta (då vi lever på väldigt olika sätt). Pojkvännen är inte den man går ut och dricker bärs med. Syrrorna bor i andra städer..


Ah, nu var jag ju ute två gånger förra veckan kom jag på så kanske inte ska säga nåt haha. Dessutom är jag inte den som tycker om det så pass mycket att jag skulle vilja göra det varje vecka, men visst saknar man den tiden (typ gymnasiet) då man gjorde det oftare av naturliga skäl.



Men den här kvällen blev mycket finare än ett krogbesök i alla fall. När jag precis kommit hem från jobb och träning ringde Nicke och frågade om jag ville följa med honom och barnet ut. Så tillsammans gick vi bort till sjön för att mata ankorna med bröd och därefter gick vi en ganska lång promenad i den sköna kvällssolen. 


Hemma hade jag börjat tina ett paket lax men det slutade med att vi gick och köpte pizza istället, som vi myste med framför TV:n. Haha, ja den första delen av kvällen var ju ganska romantisk i alla fall. Nu sitter jag hemma igen och ögonen faller snart igen på mig.


Imorgon blir det som vanligt jobb och troligen teater efteråt. Kanske även middag med Bea då hon bor i närheten. Får se vad som sker.


Nu bädden i alla fall, natti katti matti. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gudars Bulle - 27 juli 2015 19:21

Försöker att leva dag för dag. Bara för att jag lyckades igår, behöver jag inte förvänta mig samma sak idag. Imorgon finns ju också och om inte det, så dagen där på.     Vad jag än gör, blir det kanske fel i en ände. Men i så fall också rätt i ...

Av Gudars Bulle - 22 juli 2015 00:18

Semester är härliga tider, men också jobbiga ibland för en grubblare och stundtals perfektionist som jag. Vad ska man göra av all den lediga tid som man nu äntligen har? Hur ska man göra för att inte slösa bort dem? Borde jag inte nu passa på att gör...

Av Gudars Bulle - 9 juni 2015 23:00


Om ett par veckor, när jag förhoppningsvis sitter framför terapeuten tänker jag inte låtsas som att tvångstankarna om droppande kranar, olåsta dörrar, ej avstängda spisplattor m.m. är mitt största problem. Även om vi på telefon kom överens om att KBT...

Av Gudars Bulle - 8 juni 2015 23:40

Kärleken, kärleken.. Ibland förstår jag mig inte på honom. Vem är han? Vad är jag för honom? Ljuger han för mig eller är allt bara ett sammanträffande..? Och varför säger jag inget utan står bara tyst och låtsas som ingenting!!? -.-   Ja, ibland ...

Av Gudars Bulle - 8 juni 2015 23:20

Många minnen dyker upp hos mig så här års, konstiga minnen. För det var nämligen vid den här tiden för fyra år sedan som allting började att triggas igång. Fast det visste jag inte då. Jag förstod inte vilket helvete det som jag gett mig in på skulle...

Presentation


Hej! Jag kallar mig här i bloggen för Josefine och är en 23-årig tjej som skriver om livet allmänt, psykisk hälsa, ätstörningar m.m. Tryck på "Visa presentation" om du vill veta mer.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards