gudarsbulle

Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

Söndag 31 maj (och lite om resten av helgen)

Av Gudars Bulle - 31 maj 2015 23:45

Ibland tror jag att mitt humör endast styrs av vädret, och i så fall är det inte konstigt hur det gått upp och ner på sistone. Med tanke på hur vädret svänger, puh. Igår spöregnade det under hela dagen och idag sprack det plötsligt upp och himlen blev sådär klarblå. Så värst varmt har det inte blivit än dock men får väl hoppas på att det kommer.


Större delen av helgen har jag spenderat i min ensamhet, vilket har varit ganska skönt. Har inte haft någon större lust till något annat. Under fredagen kraschade jag, som jag skrev om i mitt förra inlägg, men senare på dagen blev det bättre och efter jobbet kunde jag träna en stund och sedan dra hem och försöka njuta av lugnet.


Under lördagen var det pissregnigt som sagt, men jag var för uttråkad för att sitta inne så jag tog min orienteringskarta och promenerade i skogen under för- och eftermiddagen. Ganska mysigt, förutom när jag halkade ner för en brant och vred om knät. Gjorde inte så ont först, utan smärtan har mer börjat komma nu idag av någon anledning. Jaja.


Mitt under promenaden ringde mamma och frågade om jag ville åka hem till deras hus och vakta katten, då de skulle resa bort till några vänner och vara där tills på söndagen. Det ville jag absolut då jag hellre spenderar en regnig dag i ett hus med en katt, stor TV osv, än i min trista lya. Så jag drog dit, fixade en lyxmiddag till mig själv med entrecote, bearnaisesås osv och kollade Netflix. Bl.a på den danska filmen Hämnden med Michael Persbrandt, en väldigt bra och något otäck film.


Idag ville jag bara dra mig i tusen år när jag skulle gå upp, men kände att jag ville hinna snygga upp lite i huset innan de skulle komma hem. Så här på mors dag och allt. Därefter sprang jag 6 km, gympade lite, städade ännu mer och pysslade ihop en mors dagspresent. Läste nämligen ett tips i Metro här om dagen om att göra egen tvål och ge bort, så blev lite sugen på att prova. Resultatet blev väl lite halvbra men mamma verkade nöjd i alla fall. För säkerhets skull hade jag köpt en chokladask också.


När de kom hem hade vi lite mors dagsfika, och därefter har jag mest ägnat dagen åt att ströva omkring. Gått en liten promenad, cyklat till affären och handlat, luktat på blommor i trädgården osv. När vädret plötsligt blir så där soligt kan min själ bli så rastlös och jag vill bara vara ute. Tankarna blir så mycket lättare att rensa då.


 


Nu sitter jag dock här, tillbaka i min lya, och rastlösheten har lagt sig för längesen och istället intagits av tröttheten. Så ska väl inta sängen. Hoppas vädret blir dåligt imorgon så jag kan jobba, haha..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gudars Bulle - 27 juli 2015 19:21

Försöker att leva dag för dag. Bara för att jag lyckades igår, behöver jag inte förvänta mig samma sak idag. Imorgon finns ju också och om inte det, så dagen där på.     Vad jag än gör, blir det kanske fel i en ände. Men i så fall också rätt i ...

Av Gudars Bulle - 22 juli 2015 00:18

Semester är härliga tider, men också jobbiga ibland för en grubblare och stundtals perfektionist som jag. Vad ska man göra av all den lediga tid som man nu äntligen har? Hur ska man göra för att inte slösa bort dem? Borde jag inte nu passa på att gör...

Av Gudars Bulle - 9 juni 2015 23:00


Om ett par veckor, när jag förhoppningsvis sitter framför terapeuten tänker jag inte låtsas som att tvångstankarna om droppande kranar, olåsta dörrar, ej avstängda spisplattor m.m. är mitt största problem. Även om vi på telefon kom överens om att KBT...

Av Gudars Bulle - 8 juni 2015 23:40

Kärleken, kärleken.. Ibland förstår jag mig inte på honom. Vem är han? Vad är jag för honom? Ljuger han för mig eller är allt bara ett sammanträffande..? Och varför säger jag inget utan står bara tyst och låtsas som ingenting!!? -.-   Ja, ibland ...

Av Gudars Bulle - 8 juni 2015 23:20

Många minnen dyker upp hos mig så här års, konstiga minnen. För det var nämligen vid den här tiden för fyra år sedan som allting började att triggas igång. Fast det visste jag inte då. Jag förstod inte vilket helvete det som jag gett mig in på skulle...

Presentation


Hej! Jag kallar mig här i bloggen för Josefine och är en 23-årig tjej som skriver om livet allmänt, psykisk hälsa, ätstörningar m.m. Tryck på "Visa presentation" om du vill veta mer.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards