gudarsbulle

Alla inlägg den 17 juli 2014

Av Gudars Bulle - 17 juli 2014 21:21

Sitter här med en otrolig ångest just nu, över en skitsak. 


Alltså, någonting är fel på mig för jag kan inte fatta beslut över om jag ska gå en promenad nu eller inte. Jag vet inte om det är en tvångstanke, eller om jag har lust till det. Jag är rädd för att jag kommer få fler tvångstankar om promenader när jag är på Mallorca. 


Jag tror jag vet varför. Idag var jag på gymmet två gånger, ena gången löpning på lunchen och andra gången cirkelträning på kvällen, och båda passen kändes väldigt bra (speciellt cirkelträning, som var första gången för mig, var riktigt kul!). Kanske för att jag för en gångs skull vågade äta två mackor till frukost, jag vet inte. Men nu, när det gick så bra, är det som att jag måste leva upp till att vara så "bra tränad" och inte sitta stilla utan röra på mig mer. Som att min kropp skulle må dåligt av att sitta stilla ett par timmar. Brukar dessutom alltid gå en långpromenad på fredagar och den kommer jag ju att missa imorgon eftersom jag åker...


Nä fy, vilken onödig ångest. Nu får jag försöka skäpra mig. Blir ännu mer stressad när jag tänker på allt annat som ska göras nu ikväll. Måste städa upp, tömma kylskåp och sopor så att lägenheten är någorlunda fräsch när jag kommer tillbaka. Måste packa, har inte ens börjat än och åker imorgon runt ett-tiden. Och så tvätten... Har tappat bort min tvättstugebricka s¨nu måste jag ställa mig i badkaret och tvätta. Great. Kommer ju aldrig hinna torka. 


Usch vad jag gnäller. Vad är det värsta som kan hända om jag inte promenerar? Dör jag så var det meningen, som en av mina gamla lärare brukade säga. 


Jaja, nu lägger jag upp lite ointressanta matbilder i brist på annat:


 

Gratinerad squash med ajvar.



 

Torsk (under såsen) med persiljesås, spenat och naketkorn.


 

Samma som bilden ovan fast lax istället för torsk. Naketkorn var riktigt gott!!


 

Enkel pasta- och kycklingssallad. 




Av Gudars Bulle - 17 juli 2014 00:33

Trött dag idag. Känt mig alldeles tömd på energi. Satt på jobbet och önskade att någon skulle ringa, kände mig så ensam, och så småningom ringde mamma. Tydligen var vi bjudna ut till faster Anki på kvällen men det hade glömts bort att informera mig om det, så jag fick ändra mina planer för kvällen lite nu.

Eller vadå för planer föresten? Det var väl bara gym som vanligt och det hann jag ju ändå, även om jag fick korta ner passet lite. Men det kändes på något sätt skönt att få slippa vara där så länge. Ja, där ser vi hur mycket jag älskar gymmet..

Eftersom det är en vanlig onsdag idag kände jag lite ångest över att bli bjuden på trerättersmiddag, speciellt då jag endast planerat att äta kycklingsallad på kvällen.. Men det är ju precis såna situationer jag måste träna på antar jag, för jag vill ju inte gå omkring och vara rädd för mat. Oavsett om det är vardag eller helg.

Vi ska ha en slags "Halv-åtta hos mig"-tävling i familjen och först ut var alltså faster Anki. Hon är duktig på matlagning och denna middag blev nog lika god som alltid. Får se om man själv lyckas lika bra sen.

Förrätt: Räkor och guacamole i.. brödskålar?


Varmrätt: Ugnsstekt lax med potatis och en riktigt god vinsås!


Efterrätt: Blåbär i kolasås med vispgrädde

Speciellt efterrätten var farligt god! Sockermonstret i mig hoppade jämfota av glädje. Hade jag varit på hetshumör hade jag nog varit tvungen att springa och leta efter något mer sött efteråt, men nu var det ingen fara som tur var. Men kolasås, åååh så j*vla gott!!!

Imorgon är det min sista dag på jobbet innan jag tar en veckas semester. På fredag bär det nämligen av till Mallorca en vecka och det blir jag, Bea och mamma som åker.

Längtar jättemycket men är samtidigt lite nervös. Inte bara för maten utan mest för hur mycket träningstvångstankar jag kommer att ha. För att åka bort en vecka utan att röra på sig går ju inte enligt de där som bor i mitt huvud.

Ser fram emot att få äta all den där goda restaurangmaten. Men är samtidigt rädd för hur mycket kompensationsångest jag kommer att få. Hur många joggingturer, promenader och situps som jag kommer tvinga mig själv att göra. Rädd för att jag inte kommer klara av att ligga på solstolen och bara ta det lugnt utan att det dåliga samvetet gnager i mig.

Men jag antar att jag för lösa det på något sätt. Kanske i förväg skriva upp ett maxschema på hur mycket jag får träna/motionera under veckan och sedan helt enkelt bestämma mig för att inte överstiga det.

Nu har klockan passerat midnatt men jag känner mig fortfarande så pass pigg att jag undrar om jag kommer kunna sova. Kanske är det p.g.a kvällens middag. Känner mig dock inte (än så länge) sådär ångestmätt utan mer mätt på ett skönt och belåtet sätt. När jag kom hem fick jag sådan otrolig lust till att röja upp i lägenheten och jag ställde mig även och lagade morgondagens lunchlåda.

Imorgon blir en lång dag med packning, tvätt av kläder som kan behövas på resan. Bäst att jag åtminstone försöker blunda ett par timmar.

Natti.


Presentation


Hej! Jag kallar mig här i bloggen för Josefine och är en 23-årig tjej som skriver om livet allmänt, psykisk hälsa, ätstörningar m.m. Tryck på "Visa presentation" om du vill veta mer.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards